Skulle kunna göra vad som helst för att vara normal

Jag skulle kunna göra vad som helst för att få ett jobb eller vara vikarie någonstans. MEN jag har ett stort problem som jag får leva med min diagnos Atypiskautism, kanske inte är bara den som styr men de är en väldigt stor del.  jag skulle aldrig kunna vara vikarie någonstans för jag kan inte vara själv i en klass på högstadiet eller dagis, jag har svårt med det sociala så skulle aldrig kunna stå framför en klass och berätta vad som skulle hända under dagen. Så nej, jag kan inte jobba med vad som helst. 

Har praktik nu på ett ställe som jag har varit på i ett halvår å lite till nu, jag vet att jag vill jobba med de, men vissa saker tar emot. jag måste även ha en utbilding och då måste jag börja plugga och de klarar jag inte heller av. Får höra ofta "jag tror på dig" men det är inte så himla lätt när det tar stopp på vissa delar. Att hitta på olika ursäkter för att man känner sig så himla värderlös på allting. Att man inte räcker till för det lilla man klarar av. Det kanske inte ens finns något jobb som är till för mig. vem vet. 

Jag skulle helst vlja gå hemma bara men måsta ha en aktivitet för att kunna få in en liten summa pengar, Hade jag kunnat varit vikarie hade jag fått en större summa och hade jag haft ett jobb hade jag haft en riktig lön.

vet inte hur jag ska kunna uttrycka mina känslor för det är nästan aldrig någon som förstår. Jag försöker kämpa varje dag men nu tar det stopp hela tiden. Jag orkar faktiskt inge mer. En ny praktik eller några veckors vila skulle jag behöva. 

Jag skulle kunna göra vad som helst för att vara normal.
 
 

Publicerat i