Belgien

Shit vilken dag de var igår alltså. Okej dagen började med att jag och Johanna möttes på tågstationen hemma i Gävle 08.15 , köpte lite frukost och frukt innan det var dags att bege sig iväg. Satte oss på tåget nästan direkt efter och vi funderade ganska mycket var dom andra tre var någon stans. Så jag skickade ett medlande på Facebook till den tredje Johanna och frågade vart dom va. Fick tillbaka "jag är hemma :D vart är du då?" Jag tänkte först liksom , shit vad gör hon? Tåget går om 5 minuter .. 

Då hade tydligen dom fått en annan tid på tåget än vad vi hade , så dom tre satte sig i en bil och åkte direkt till Arlanda då vi redan var halvvägs. Hann bara hämta ut våra biljetter innan dom hittade oss, så då var vi samlad :) Plantet lyfte från Arlanda 12.30 , var i Köpenhamn efter någon timme och sen gick planet till Bryssel 15.10, sen var vi framme på hotellet strax efter 18.00 Resan hit var jobbig, trångt på planen och glömde nästan att äta då var lite snurrig då och då , men tur var väl bara att mamma hade packat ner en "socker påse" haha så klarade mig ändå. Som sagt , vi kom hit efter 18 & direkt då var de middag. Också blev pizza som jag egentligen inte äter men eftersom jag lovade mamma att äta även fast det inte passar så tröck jag ner en pizza halva. 

Gick på en visning inne på hotellet , vart vi skulle sova osv. Hotellet hade översvämning för 4 nätter sedan från någon våning ner till baren, var vatten överallt och äckligt. Vi var inte här men vi (jag & Johanna) har fått rummet ett två spanska tjejer och det var i de rummet som det var översvämning i. Det första man kände när man kom in var att de luktade fukt och mögel. Och de kände dom också men för dom verkade de helt okej typ. Trångt var de också. Sover även i en våningssäng. Dom andra tre fick ett varsitt rum,så dom bor alltså själva, vilket jag inte skulle klara av men det skulle vara skönt just nu. Vi funderar även på att sova alla 5 nere i källaren när den andra gruppen har åkt hem. Men jag vet inte hur de blir. 

 Senare på kvällen gick vi ut till en "pub" eller vad man ska kalla de. Blev lite dricka men inte för mig , håller mig till vatten och läsk isf, haha. Jag gick tillbaka till hotellet vid 23.20 tror jag klockan var och dom andra fortsatte till klubben, Haha. Och dom kom tillbaka ungefär 6 på morgonen , haha jag förstår mig verkligen inte på dedär. Själv satt jag i korridoren och sysselsatte mig själv lite tills Lina en av tjejena i mitt gäng kom hem och de var vid två eller någonting sånt , så då följde jag med henne till hennes rum. Satt där i några timmar och sen kände jag att de var nog bäst att sova . Klockan var 04.35 när jag låg i sängen , haha somnade ganska direkt också. Skönt, längtade till frukosten men sov längre än vad jag trodde. Vaknade tjugo i 11 , shit tänkte jag.. Men de var ju lunch vid 11.30 så då kunde jag vänta tills dess. 

 Så jag gick upp för jag skulle på toa och vi har toaletten i korridoren vilket är GANSKA drygt men om man klagar får man väl åka hem.. Så gick väl ut och kom på att jag glömde nykeln inne i rummet så då var de kört . Haha hade låst mig ute , så jag letade på Hanna och lina , men först toa besök på en toa i rummet som städerskorna skulle städa, för så gör alla städerskor här , går på toa lite var som helst. Haha Hittade på dom andra och de var dags för lunch .. Gissa lunchen? Ja visst pizza igen.. Usch jag mådde faktiskt ganska illa när jag såg maten , men visst jag åt igen och mådde även illa efter.. Gick upp till Hanna och tog en dusch och sen vid halv två gick vi till affären för att köpa lite gott. Eftersom jag inte fattar något av pengarna så är jag rädd för att handla tydligen, köpte en vatten och en läsk. En ny fanta, så var tvungen att testa den. ;) 

 Så just nu sitter jag och Johanna i korridoren. Hanna skulle sova och Lina vet jag inte men hon är på sitt rum och samma med den tredje Johanna. Eftersom alla var lite så trötta just nu så skulle vi gå ut lite senare & förmodligen när de andra gänget har slutat :)

Kan lägga in lite bilder sen, det fungerar inte just nu :)


det här inlägget skulle publicerats föt 2 rimmar sedan, men de fungerade inte:)

Publicerat i