Livet i ett tält

shit, aldrig svettats så mycket.. somnade i ett hyfsat kallt tält men de va då fan inte lika roliga att vakna upp i det. Men iaf, kan ta detta från början. 

Det börjades med att sanna frågade mig å sara om vi vela följa med å tälta i rullsand, dock var det åldersgräns där så vi vågade inte åka dit och ens chansa, så vi tog älvkarleby fiskecamping istället. höhö. Tror nog att jag och Sara var dom enda som hade packat för en vecka fast vi skulle bara vara där 1natt. haha men jävligt kul hade vi iaf. Vi fick knappt plats i bilen, jag fick trängas i bak med hälften av packningen. 
Åkte runt halv 1 hemifrån men fick åka runt på lite ställen och hämta lite saker innan vi kom iväg på riktigt, så runt halv 2 kanske vi va framme. Checkade in och satte upp tältet. sen vare bara att dra vidare till stranden. jag va väl inte alls pepp på att ligga på en strand i 30+ när jag inte gillar att bada. har även inte badat ute på fera år. 

Runt 5 tiden blev de grillning, spelade kort och hade de allmänt trevligt. Pärrapär kom på besök. Hittade även lite annan gött sällskap och sen yttliggare 2 på köpet när de blev nattbad. det var så himla länge sen jag va ute å tälta, så kul att göra det igen faktiskt. Har saknat alla dessa skrik när de kommer en tvestjärt farandes i tälttaket. hahha, dör va sånt är roligt. Samma med getingar och bromsar som man springer ifrån hela tiden men ändå kommer tillbaka lika snabbt. Kan även tillägga att jag  fucking BADADE , va hände??? dock var det varmare i vattnet än vad jag trodde, så de va ju positivt.haha.. 

nu är jag hemma hos mamma, ska dock hem till pappa imorgon så blir väl sovdags snart och gå upp i hyftad tid för att packa och städa vilket jag inte har gjort än. haha. Det ska ju va döhett imorgon också så de kanske blir bad med lillebror om man har tur :) Han skulle nog inte tacka nej till att bada med syrran. haha. 
 
 
Pullander vill ej va med, dock. 
 
Publicerat i foto