dödar min vardag

Jag har aldrig varit den som vågar ställa sig framför min klass och haft en redovisning. Aldrig vågat diskuterat i en grupp, har varit alldeles för tillbaka dragen och blyg. Visste att söka jobb skulle bli riktigt jobbigt för mig redan innan jag slutade gymnasiet. Att söka jobb va inga problem, det större problemet fick jag förra veckan. "Du är kallad till gruppintervju för McDonalds" paniken kom direkt, men jag tänkte för mig själv att jag måste någongång våga göra saker jag aldrig har gjort innan. Så idag var det dags, att bara stå där inne och vänta på att få gå in, gjorde mig nervös. trodde det skulle va typ 10 personer, men det va ett antal fler. Men jag var även ganska lugn tills man skulle presentera sig, visst att vi satt i små grupper men att göra något man inte är van med är väldigt tufft. Speciellt när dom runt omkring mig har säkert gjort det fler gånger än mig. Kände själv hur hela jag blev röd när det blir min tur. 
Vi fick även 3 frågor vi skulle diskutera och där kom det igen, jag visste redan innan att det skulle bli jobbigt men jag vela försöka. Alla i gruppen sa rätt så mycket, det ända jag fick ur mig va väl typ "ja" eller "mm" och ett leende på de. Kände mig inte alls trygg, hade jag bara vågat tidigare i grundskolan hade detta säkert inte vart något problem. 
Men jag tog mig dit iaf och presenterade mig, så långt är jag nöjd. Men att känna sig misslyckad bara för att man inte klarar av att sitta i grupp och diskutera så känns det rätt meningslöst att fortsätta söka efter jobb. Då lär jag börja om på nytt, presentera mig framför arbetsgivaren (om det är en vanlig intervju) och det kan jag säga redan nu att jag inte kommer klara av. Jag vill kunna söka ett jobb där jag är säker på att jag vill jobba. Och att jag ska kunna presentera mig och berätta om mig och varför jag sökte jobbet osv, utan att jag ska få panik.  

Att bli utvald till en gruppintervju men att inte kunna visa vem man egentligen är. Det gör ont i mig. Att inte kunna bevisa för familjen, släkten eller vännerna att jag kan fixa ett jobb på egen hand. Det skulle vara en dröm. 



Publicerat i